We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan:
U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.
Disclaimer en privacybeleid
Omdat ik een geweer heb en jij niet
Britten die zich nergens mee willen bemoeien, Frans haantjesgedrag, Deutsche Pünktlichkeit en daar tussenin een Serviër en een Bosniër die toch echt samen moeten uitvechten wie nou de oorlog is begonnen. Dat is het rijtje clichés dat aan bod komt in No Man’s Land, maar het is een verrukkelijk rijtje clichés dat een opvallend frisse film oplevert.
~
Nino en Ciki zitten samen in een loopgraaf, precies tussen de Servische en Bosnische frontlijn in. Als de één weggaat, wordt de ander gebombardeerd en andersom precies hetzelfde. In dezelfde loopgraaf ligt ook nog Cera, die zich niet mag bewegen omdat er een mijn onder hem ligt. UNPROFOR bemoeit zich ermee, neemt de volledige westerse pers op sleeptouw, maar niemand die iets doet. Het bulderende gelach van het publiek, wanneer Ciki en Nino ruziën over wie de oorlog begon, vervaagt naarmate de film vordert naar een wrang lachje. Want hoe leuk het gegeven ook is, het blijft oorlog en daarin vallen slachtoffers.
~
No Man’s Land won afgelopen jaar in Cannes de prijs voor het beste scenario en heeft die prijs verdiend. Hoe slapstick de dialogen en verwikkelingen af en toe ook zijn (Cera ligt op een mijn en moet – uiteraard – poepen), No Man’s Land legt een oorlog van bijtend cynisme bloot. We lachen wel wanneer Ciki met zijn geweer Nino dwingt te zeggen dat zij begonnen zijn met de oorlog, en lachen nog veel harder wanneer Nino even later precies hetzelfde doet bij Ciki, maar het is eigenlijk om te huilen. No Man’s Land brengt dat bijzonder mooi in beeld.
No Man's Land
Regie: Danis TanovicJaar: 2024
Misschien ook iets voor u
Voor u geselecteerd door de auteur:
Italianen bang voor mafiaspel
De Italiaanse politie wil een computerspel verbieden dat spelers aanmoedigt hoofd te worden van een mafiafamilie. Het spel, genaamd Mafia, gaat over een taxichauffeur die bedreigt en bedriegt en zo een nietsontziende padrone wordt.
~
De ondertitel van het spel luidt: “The instruction manual for wannabe mafiosi”. Een van de belangrijste mafiabestrijders van Italië, Roberto Centaro, kon dat beamen: “Ik doe alles om de verkoop van dit spel in Italië te voorkomen. Dit is een waar instructieboek voor wannabe-mafiosi.”
Het verweer van de makers van het spel is dat het een game is voor volwassenen. Volwassenen moeten, zo luidt de dooddoener, oud en wijs genoeg zijn om feiten van fictie te onderscheiden.
Monsters, Inc.
Ze hebben zichzelf weer eens overtroffen. Vergeet Shrek, vergeet alles wat Dreamworks heet, want Pixar is het helemaal. In Monsters Inc. bewegen miljoenen computergestuurde haartjes afzonderlijk van elkaar, raken er levensechte sneeuwvlokken in verstrikt en hebben de makers ook nog kans gezien om een briljant idee om te werken naar een bijzonder vermakelijk script. Eigenlijk is een recensie van één woord al voldoende: kijken.
~
De griezels in Monstropolis werken voor Monsters Inc., een bedrijf dat kinderen bangmaakt en hun angstkreten verzamelt, die gebruikt worden voor de stroomvoorziening van de stad. Hun motto: “We scare because we care”. Maar de monsters zijn eigenlijk bang voor de kinderen, want die kleine kleuters zijn giftig. Wanneer zo’n hummeltje per ongeluk de monsterwereld in wandelt is dat het begin van een geweldig chaotisch avontuur.
De blauwe bangmaker Sulley (stem: John Goodman) is verantwoordelijk voor het kindje, dat hij Boo noemt. Samen met zijn hysterische partner Mike Wazowski probeert hij haar door de juiste uitgang de monsterwereld weer uit te werken, maar de juiste deur is niet zo gemakkelijk meer te vinden. Chaos alom als de afspraakjes van Mike in gevaar komen, de promotie van Sulley op de tocht komt te staan en helemaal wanneer gemene collega Randall lucht krijgt van het kleutertje.
~
Cynischere critici dan ik zullen Shrek misschien prefereren boven Monsters Inc.. Shrek heeft inderdaad meer inside jokes en ook hardere grappen. Maar niet alleen de animatie is in Monsters Inc. stukken beter, het verhaal is ook nog eens origineler. Shrek is het frivole antwoord op Beauty and the Beast, Monsters Inc. is nog met niets te vergelijken. Een-nul voor Pixar. Dreamworks moet met een goed antwoord komen.
PS: Kom op tijd, want voor Monsters Inc. draait een aardig filmpje over schattige vogeltjes. En blijf na afloop natuurlijk even zitten voor de bloopers.
Wie zich tegen de storm aan grappen wil weren, leze de pagina Trivia op IMDB. En wie vast wil weten wat voor groen vlees hij in de kuip heeft, kijke naar de geniale trailer Charades.
Monsters, Inc.
Regie: Pete Docter & David SilvermanJaar: 2024
Misschien ook iets voor u
Voor u geselecteerd door de auteur:
Schijn Bedriegt
Drie versleten stoelen, een kanarie in een oude kooi, een kledingkast en zo’n 10 paar schoenen. Daaruit bestaat het decor van het door het Belgische De Tijd gespeelde stuk Schijn Bedriegt.
~
Koning van de borden
In dit door Thomas Bernard geschreven stuk spelen de twee gepensioneerde broers Karl en Robert. Vroeger liet Karl zeer succesvol borden ronddraaien op en stokjes (op zijn hoogtepunt maarliefst 23 borden in de lucht!) en is daar nog altijd uiterst trots op. Daarnaast is hij uiterst filosofisch geïnteresseerd, heeft overal een mening over en zeurt altijd. Karl is getrouwd geweest met Mathilde, die na haar overlijden het buitenhuisje aan Robert heeft nagelaten. Dat irriteert Karl mateloos. Robert is acteur en heeft grote rollen gespeeld. De enige dat hij nog wil spelen is King Lear, maar Robert is te oud om de tekst te onthouden.
Praten en zeuren
Karl en Robert praten; ze praten bijna anderhalf uur lang. Zo nu en dan worden ze even onderbroken door pijnlijke stiltes. Verder praten ze en zeuren ze. Vooral Karl zeurt. Over Robert, die volgens hem hypochondrisch is. Over acteurs in het algemeen, die niet eens begrijpen wat ze voordragen. En over Mathilde, zijn overleden vrouw. Als kind stelde ze al niets voor en hij heeft het beste van getracht te maken, maar het heeft niet mogen baten. Enige gecultiveerdheid heeft hij haar nooit kunnen bijbrengen; ze bleef een simpel meisje.
Ook Robert heeft altijd van Mathilde gehouden, en zij hield waarschijnlijk ook van hem. Robert weet dingen van Mathilde die Karl niet eens weet. Robert kreeg het buitenhuisje. Dat irriteert Karl nog altijd mateloos. Karl spreekt in kwade bewoordingen over Matthilde, Robert liefkozend. Beide missen haar, maar Karl zal het nooit toegeven.
Slapend meisje
In Schijn Bedriegt wordt het ouder worden als een pijnlijk proces neergezet, waar een ieder zich het liefst aan zou onttrekken. Dit ouder worden brengt een allesvernietigend cynisme met zich mee. Het verbitterd en maakt vergeetachtig. Wat dat betreft wordt het stuk bij vlagen geniaal gespeeld. Het rust echter wel heel erg op de mono- en dialogen, met als gevolg dat je erg makkelijk even afdwaalt met je gedachten. Hoewel er weldegelijk humoristische momenten in het stuk zitten, zou het beter zijn geweest als er net iets meer momenten waren, waarop de glimlach op je gezicht verscheen. Nu kon zelfs de schreeuwende Karl niet verhinderen dat het meisje dat naast me zat haast in slaap viel.
Schijn Bedriegt
Artiest: De TijdGezien op woensdag 23 januari 2002 in Kruithuis, Groningen
Misschien ook iets voor u
Slipknot live
.
~
“Weten jullie waar de Heineken Music Hall is?”
Jan Auke en ik:
“Ja, daar gaan wij ook naar toe.”
Moeder met acht kinderen (in Slipknotuitrusting):
“Zien jullie wel kinders, er gaan echt wel meer oude mensen naar dit concert.”
Nou moet je weten dat wij beide rond de twintig jaar oud zijn. Met nadruk op oud, want dat was precies hoe wij ons voelden in de Music Hall.
Vaders en moeders met kinderen van dertien en veertien jaar, gekleed in shirts en overalls met logo’s van hun favoriete nu-metalband, liepen massaal uit voor de snoeiharde muziek van Slipknot.
Alvorens de hoofdact op het podium verscheen moest het meer dan duizend paar oren tellende publiek zich eerst door de eveneens keiharde muziek van American Head Charge heenslaan. Een band die aan Slipknot verwante muziek maakt en een belofte is voor de nu-metal toekomst. American Head Charge heeft net een nieuw album uit dat The War of Artheet, dus luisteren als je van Slipknot houdt.
En dan de gemaskerde hoofdact zelf. Opvallend was dat aan beide kanten van het podium twee grote trommelstellages waren neergezet, die al dan niet mechanisch omhoog konden worden getild door een mechanische arm. Heel indrukwekkend, ware het niet dat er verbazingwekkend weinig gebruik van werd gemaakt. Ook het echte drumstel kon mechanisch worden opgetild om vervolgens nog een knik naar voren te maken en rond te gaan draaien, terwijl de drummer een solo gaf. Wederom heel indrukwekkend.
~
De muziek is keihard zoals dat hoort bij metal. Het concert zelf in de veilige en brandschone setting van de Heineken Music Hall heeft daar echter niet veel meer mee te maken. De band was om kwart voor elf klaar, zodat iedereen zijn trein nog kon halen. Slipknot is een collectief dat het het op het podium vooral moet hebben van de show en van de kwaliteit om zo vaak mogelijk fuck te roepen. Buiten de muziek is er niets hards aan Slipknot. We kregen nog net geen snoepzakje mee naar huis.
Slipknot
Prijs: €Gezien op woensdag 30 januari 2002 in Heineken Music Hall, Amsterdan
Misschien ook iets voor u
Avondje uit je dak
Het is voor een muziekrecensent ook wel eens leuk om naar totaal niet-pretentieuze muziek te luisteren. Al die bands met hun depressieve klanken en moeilijke teksten over pijn in de ziel gaan ook wel eens vervelen. Soms heb je gewoon zin in een leuke avond zonder enige uitdaging. Abba zou hier de perfecte act voor zijn geweest, ware het niet dat dit Zweedse collectief niet meer bestaat. Maar niet getreurd, want er is een dergelijke band die alleen is opgericht om jou een leuke avond te bezorgen: de Abba-kloon Björn Again.
~
Over het algemeen heeft de gemiddelde concertbezoeker even de tijd nodig om optimaal te genieten van een optreden. Het publiek moet doorgaans even op gang komen. Bij dit optreden in het voor een zeer groot deel gevulde Tivoli, was er geen sprake van gematigdheid aan de kant van het publiek. Björn Again begon waar Napoleon eindigde en liet de zaal uit zijn dak gaan.
Natuurlijk was de groep perfect gekleed voor deze gelegenheid. Nep-Frida en Nep-Agnetha (die toch helemaal niet nep leek) hadden blijkbaar de hele garderobe van hun twee voorbeelden overgenomen. Zij zagen er zeer seventies uit en dat betekende in dit geval fout, intens fout. Ook Björn en Benny lieten zich van hun beste kant zien met hun zeer modieuze kapsels en hun zeer gedateerde gewaden.
~
Er zaten ook wel wat dieptepunten in de show, zoals de solonummers van Björn en Benny, die het grappig vonden om een oude Bon Jovi-hit te spelen (dit zou Abba nooit hebben gedaan). Ook was het concert al om tien over tien afgelopen, zodat iedereen op tijd naar bed kon. Het was weliswaar zondagavond, maar dit leek mij wel erg vroeg.
Ik heb mijn dosis feestmuziek voorlopig wel weer binnen. Eigenlijk is Björn Again gewoon niet meer en niet minder dan een kwalitatief goede rip-off van Abba. Leuk voor een avondje uit je dak gaan en meer ook niet. En dat is toch prima.
Björn Again
Prijs: €Gezien op zondag 27 januari 2002 in Tivoli, Utrecht
Misschien ook iets voor u
Festival )toon) trekt internationale top van elektronische muziek en kunst
/ 0 Reactiesdoor: Jan Auke Brink0 SterrenHet derde festival )toon), dat plaats zal vinden van woensdag 6 t/m zondag 10 maart 2002 haalt ondermeer de musici Techno Animal, Fennesz, David Shea en Palle Dahlstedt, Kid606 en de kunstenaars collectieven Redundant Technology Initiative en ‘raster-noton’ naar Haarlem. )toon), een festival voor geluid en beeld met elektronica als grondstof, is een initiatief van de Nieuwe Vide, Patronaat en Peter Bruyn, in samenwerking met De Vishal, De Lichtfabriek, Grasland, Teylers Museum, Stalker, De Loge en Willendorf.
~
De elektronische revolutie, en vooral de ‘digitale’ revolutie van de afgelopen decennia, heeft immense gevolgen gehad voor zowel de muziek als voor de beeldende kunst. In de muziek is de computer een opmars begonnen die dwars door de traditionele stijlen – klassiek, jazz, pop – heen gaat. Wat de beeldende kunst betreft heeft de digitale revolutie de grenzen tussen beeld en geluid geslecht. Wat ooit totaal verschillende kunstdisciplines waren, wordt
nu door één enkel computerprogramma aan elkaar gekoppeld.)toon) wil al deze ontwikkelingen binnen één festival bundelen. Daarbij onderscheidt )toon) zich van de meeste andere festivals waarin elektronische kunst en muziek centraal staat door de specifiek publiekgerichte programmering. Ook de ontmoeting tussen kunstenaars en musici onderling juichen wij toe, maar )toon) is primair opgezet om het publiek te laten kennis nemen van ontwikkelingen aan de elektronische frontlinies van muziek en beeldende kunst waarvoor op de bestaande podia doorgaans weinig ruimte is gereserveerd.
Programma
~
Het Duitse, in ultra-minimalistische muziek en vormgeving gespecialiseerde kunstenaars collectief raster-noton, bouwt speciaal voor )toon) een installatie in de Haarlemse Vishal. Raster-noton bestaat uit Frank Bretschneider, Olaf Bender en Carsten Nicolai. De laatste is inmiddels wereldwijd doorgebroken in het beeldend kunst circuit. Hij exposeerde ondermeer op de Biënnale van Venetië 2001 en was als musicus nog te horen tijdens het Holland Festival 2000 in Paradiso. Bretschneider, Bender en Nicolai openen donderdagavond 7 maart hun expositie in de Vishal met een gezamenlijk concert onder de groepsnaam Signal. Het programma wordt later op de avond in Stalker vervolgd met een optreden van het Amsterdamse electronica-collectief Modull.
Patronaat presenteert op vrijdagavond 8 maart concerten van het ‘enfant terrible’ van de Amerikaanse techno, Kid606 en de snel aan populariteit winnende Britse techno-muzikant Jega. Vervolgens wordt de party in de nachtelijke uren voortgezet door de veteraan onder de techno-dj’s Mark Broom.
~
In de Lichtfabriek vindt zaterdagmiddag 9 maart een programma plaats rond de interactie tussen muziek en (videobeeld). Er zijn concerten van drie musici: de Amerikaanse, uit de kring van John Zorn afkomstige componist David Shea. Verder de Zweedse componist Palle Dahlsedt die in 2001 de Gaudeamus compositieprijs kreeg voor zijn stuk ‘Anakolut’ met tekeningen van Martin Friberg, dat ook in Haarlem te horen zal zijn. En ten slotte laptop-
muzikant Ovil Bianca uit Gent.
Een van de belangrijke publiekstrekkers van )toon) 2002 wordt ongetwijfeld het concert van Techno Animal op zaterdagavond 9 maart in de Lichtfabriek. Het Engelse post-industriële ambient-collectief bestaande uit Kevin Martin en Justin Broadrick, heeft een verleden in spraakmakende projecten als God, Godflesh en Ice en bracht hun meest recente plaat, The Brotherhood of the Bomb uit op het trendsettende Matador-label. Het concert wordt voorafgegaan door een optreden van de Berlijnse geestverwanten Porter Ricks.
)toon)3 wordt zondag 10 maart afgesloten met achtereenvolgens lezingen van Redundant Technology Initiative en Theo Jansen in Teylers Museum en aansluitend een plaatpresentatie van het regionale label voor electronische muziek Narrominded in de Eclectic-Bar van Restaurant Willendorf.
Misschien ook iets voor u
Life As A House
Architect George Monroe (Kevin Kline) verliest op een dag zijn baan omdat hij niet meer aan de eisen van het computertijdperk kan voldoen. Hij krijgt vervolgens een beroerte, en komt in het ziekenhuis tot zichzelf. George komt erachter dat hij een hoop liefde, affectie en aandacht heeft verspeeld in zijn leven, louter door niet verder te kijken dan zijn neus lang was. Hij besluit de losse draadjes in zijn leven te willen vastknopen voor het te laat is.
~
Zo vader, zo zoon?
De belangrijkste zaken zijn het verwezenlijken van zijn droom om een eigen huis te bouwen, contact maken met zijn depressieve gothic-wannabe zoon en het afrekenen met de spoken uit zijn verleden. George besluit zijn oude huis af te breken, en een nieuwe op die plek te bouwen. Zijn zoon heeft echter zijn eigen demonen te verdrijven, en zit zeker niet op de goede bedoelingen van George te wachten. George is echter vastberaden aan ‘bonding’ met zijn zoon te doen, en probeert zijn zoon over te halen om te helpen met het bouwen van het huis. Dit gaat natuurlijk allemaal niet zonder slag of stoot, en zonder het te willen verandert George met al zijn goede bedoelingen ook de levens van anderen.
Feel-good met liefde gemaakt
~
Life As A House
Regie: Irwin WinklerJaar: 2024
Misschien ook iets voor u
International Folkfestival 2002
23 tot en met 27 januari vond voor het derde achtereenvolgende jaar het International Folk Festival in Tilburg plaats. Dit jaar had men als themaland Frankrijk en als thema-instrument de accordeon gekozen.
~
Ierse roots
Deze donderdag bleek dat echter uit niets; The Unseen is een recht-toe-recht-aan punk band, Tiger Army maakt punk in een bijzondere bezetting en de Dropkick Murphys zetten een fijne mengeling tussen punk en folk neer. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat daar soms een accordeon bij zat.
Donderdag was duidelijk de punkavond in het programma van het Folk Festival. Een band als de Dropkick Murphys misstaat daarin geenszins. Deze uit Boston afkomstige clan heeft haar Ierse roots nooit verloochend, met als gevolg dat ze een bijzonder geluid neerzetten, dat maar weinigen ze na weten te doen.
Matige vervanger
The Unseen was de eerste band die het podium mocht betreden. Terwijl zij in de zaal hun ding al aan het doen waren, liep de meerderheid van de bezoekers nog wat rond of moest nog binnenkomen. Blijkbaar was niemand echt geïnteresseerd in deze punkers. Een aantal jongens en meisjes stonden aan het podium en er werd zelfs een kleine pit opgezet, maar de grotendeels lege zaal ademde weinig enthousiasme uit.
The Unseen was als vervanger van Lars Frederiksen (lid van Rancid) and the Bastards geboekt. Deze konden niet komen wegens gezondheidsproblemen bij Frederiksen. Blijkbaar waren de meeste bezoekers hier wel van op de hoogte, maar een enkeling wist het niet van te voren en was toch een ietwat teleurgesteld.
Staan op de bas
Na The Unseen was het de beurt aan Tiger Army. Tiger Army heeft met een drummer, een zanger/gitarist en een bassist een op zich geen opzienbarende bezetting. De bassist speelde echter niet op een gewone bas, maar op een staande contra-bas. Hij bespeelde het ding als was het een slaginstrument en rende ermee heen en weer over het podium. Dat is heel wat anders dan een standaard bassist die vaak een heel optreden rustig zijn ding staat te doen. Op het hoogtepunt van zijn act zette de bassist zijn instrument met de punt op het podium, zocht een goede balans en klom er vervolgens op. Zo stond hij met beide benen op de bas balancerend een strakke partij te spelen.
Muzikaal gezien is Tiger Army niet een erg bijzondere band. De aanwezigheid van de staande bas geeft uiteraard wel een eigen geluid, maar verder klinkt het toch als een van de zovele punkbandjes.
Fragiele vrouwenstem
~
Podium vol meisjes
Het optreden begon meteen goed met een grotendeels instrumentale versie van For Boston, dat door het publiek enthousiast meegeschreeuwd werd. Daarmee was de toon voor het hele optreden van de Dropkick Murphys gezet; een goed samenspel tussen de band en de zaal vol fans die alle nummers kenden. Beiden wilden er een groot feest van maken, en dat werd het.
Bij de eerste klanken bestormden de eersten het podium al, om er op rond te dansen, in de microfoon mee te brullen en er vervolgens weer af te springen. Vaak liepen ze de bandleden in de weg, maar die genoten van het enthousiasme en moedigden het allemaal alleen maar aan. Tijdens The Spicy McHagis Jig, een nummer dat verhaalt over hoeveel doedelzak-speler Spicy McHaggis van vrouwen houdt, werden alle meisjes in de zaal opgeroepen het podium op te komen en te dansen. Een enkele jongen leek het ook wel wat, om op een podium vol meisjes te staan, maar die werd door de roadies vakkundig weer de zaal ingewerkt.
Uiteraard moet zo’n avond een einde hebben en dat naderde logischerwijs gestaag, maar zowel de Dropkick Murphys zelf als het publiek was graag nog even doorgegaan. Zo eindigde de avond die met The Unseen zo matig begon groots met de Dropkick Murphys.
Links
www.folkfestival.nl
www.dropkickmurphys.com
The Unseen + Tiger Army + Dropkick Murphys
Album: International Folkfestival 2002Prijs: €
Gezien op donderdag 24 januari 2002 in 013, Tilburg
Misschien ook iets voor u
Kleed Máxima aan!
.
Donderdag:
Máxima’s aanstaande houdt van sport, zo claimt hij zelf. Ze zal hem dus bijzonder makkelijk kunnen verleiden in dit pakje van SporTiV. Het shirt is te combineren met het plooirokje HockeY of de elastische boxer FootY. Bijpassende accessoires zoals voetbal of hockeystick zijn gratis bij aanschaf van een setje. De schoenen van Noppes zijn geschikt voor zowel echt als kunstgras.