8WEEKLY

Woody Woodpecker

Artikel: Woody Woodpecker

In de jaren 80 mocht ik altijd graag naar de avonturen van Woody Woodpecker kijken, maar daarna ben ik ‘m een beetje uit het oog verloren. Ik wist überhaupt niet dat er de laatste jaren nog strips en tekenfilms van de goedlachse specht uitkwamen. Maar nu ligt op mijn bureau toch echt een computerspelletje over zijn wilde avonturen. En heel verrassend betreft het een platformspel.

~

3D-platformspelletjes zijn niet altijd mijn favoriete bezigheid. In the heat of the moment laat de besturing of een raar camerastandpunt de speler nog wel eens in de steek. Verder missen deze spelletjes vaak het verslavende simplistische van een 2D-platformspel. De enige postieve uitzondering in het genre is tot nu Evil Twin. Ik zal dan ook niet ontkennen dat ik enigzins met frisse tegenzin aan de test-sessie begon.

Who’s the BUZZ?

Zoals wel vaker bij platformspelletjes doet het verhaal totaal niet ter zake. Buzz Buzzard heeft Woody’s neefje en nichtje ontvoerd, en houdt ze gevangen in zijn pretpark (want een hedendaagse schurk heeft nu eenmaal een pretpark). Woody kan het losgeld niet betalen, en zal dus op avontuur moeten. Dat betekent dat hij de diverse attracties van Buzz’s park moet overleven.

Familievermaak

~

Alle standaard ingrediënten voor prettig familievermaak zijn aanwezig. Beetje springen, beetje puzzelen, tegenstanders ontwijken, niets nieuws onder de zon. Mocht een tegenstander moeilijk doen, dan geef je ‘m een pik met Woody’s snavel. Jammer genoeg zijn er maar weinig verschillende tegenstanders in het spel te bespeuren. Er zijn iets meer dan dertig levels waar de speler ons aller specht zal moeten bijstaan. Het spel is een tikkie braaf en kinderlijk, en eigenlijk is dat alles wat er te zeggen valt.

Conclusie

Het geluid is niet bijzonder, de graphics okay, en het spel heeft een aardige moeilijkheidsgraad. Eigenlijk had ik van Cryo wel een onsje meer verwacht. Voor de wat oudere gamer (boven de 12 jaar) zijn er betere 3D-plaformers. Laat deze titel in dat geval dus maar lekker liggen. Maar de vrolijke tekeningetjes en het zachte prijsje maken het spel misschien interessant voor de wat jongere gamer.