Luchtige indie-elektronica
Een combinatie van elektronica en alternatieve pop is tegenwoordig niets verrassends meer. The Postal Service leverde in 2002 met The Give Up een blauwdruk af; ook Peaches heeft al drie albums lang succes met de formule en popartiesten als Nelly Furtado tekenen eveneens voor een productie door Timbaland. The Blow maakt naar eigen zeggen indie-R’n’B. De luchtige elektronica met dito zanglijnen kan inderdaad als zodanig omschreven worden.
Muzikantensteden, van die steden waar buitenproportioneel veel goede artiesten vandaan komen: de Verenigde Staten en Canada grossieren erin. Opvallend is dat er naast de grote muzikantensteden, zoals New York en San Francisco, kleine creatieve epicentra zijn zoals Omaha, Denton en Portland. Het linkse Portland in Oregon kent een uiterst productieve muziekscène met vaandeldragers als The Decemberists, The Thermals en het platenlabel K-records. Op dit label brengt The Blow alweer zijn vierde langspeler uit: Paper Television. Een samenwerkingsproject van visueel artieste Khaela Maricicich en electronicawizzkid Jona Bechtolt, die ook deel uitmaakt van YACHT. K-Records, dat de meest uiteenlopende artiesten uitbrengt, heeft in The Blow een duo gevonden met een eigen geluid dat haar midden vindt ergens tussen Peaches, The Postal Service en Timbaland.