Ouderwets griezelen in een spookhuis

.
De zevenjarige Simón heeft een paar imaginaire vriendjes. Zijn ouders maken zich daar vooralsnog niet al te druk om: het is waarschijnlijk slechts een fase die snel over zal gaan. Als het gezinnetje verhuist naar het oude weeshuis waar Laura, Simóns moeder, ooit heeft gewoond, wordt het gedrag van het jochie echter steeds zorgwekkender. Opeens heeft hij er een hele rits imaginaire vriendjes bij en gaat hij wel heel erg op in hun spelletjes, die steeds minder onschuldig worden.
~
Spil
Als kijker word je langzaamaan meegesleept in de denkwereld van Laura; zij is immers de spil van het verhaal. Het antwoord op de vraag of er echt iets bovennatuurlijks aan de hand is of dat ze ‘gewoon’ gek wordt, wijst steeds meer in de richting van het eerste. Dat dat geloofwaardig overkomt, heeft voor een groot deel te maken met de sterke acteerprestatie van Belén Rueda. Met haar vertolking staat of valt de film – staat, in dit geval. Ook bij de rest van de cast (waaronder Geraldine Chaplin als medium in een van de meer meeslepende scènes) is het acteren overtuigend te noemen.
~