8WEEKLY

DragonballZ: The legacy of Goku

Artikel: DragonballZ: The legacy of Goku

.

Senzu-bean

Het spel begint waar de eerste tekenfilm begint, met de aankomst van Goku bij zijn Dragonball-vrienden. Goku heeft voor de gelegenheid zijn kleine zoontje Gohan meegenomen. Maar dan verschijnt Radditz ten tonele, en promoveert hij Gohan tot Prinses Paddestoel, oftewel: Gohan is ontvoerd en jij gaat hem redden. Tussen door moet je nog wel even de vieze blaadjes van Master Roshi helpen zoeken, dat levert weer zo’n broodnodige senzu-bean op. Goku springt vervolgens op zijn wolkje en gaat vol goede moed het avontuur tegemoet.

Zelda met een power-level

~

Het spel is redelijk vergelijkbaar met bijvoorbeeld Zelda, alleen speel je nu met DBZ-figuurtjes. De besturing is af en toe wat rechttoe rechtaan, maar daar wen je snel genoeg aan. In het begin kan Goku beperkt vliegen en energieballetjes afvuren, en als zijn powerlevel zakt neemt zijn kracht ook af. Gedurende het spel doe je echter meer en meer ervaring op, en wordt je powerlevel dus ook hoger. Ook leer je meer verschillende technieken die je vervolgens op je tegenstanders kunt los laten. Ook met de diverse Quests in het spel vallen nog aardige bonussen te verdienen.

Slangen en wolfjes
In het begin van het spel zijn die tegenstanders ietwat suf. Goku’s vrouw Chi-Chi waarschuwt haar man voor slangen. Pardon? Hij gaat op pad om mijn sterke broer te verslaan, en dan moet Goku zich druk maken over een paar armetierige slangetjes? En het wordt allemaal nog erger als Goku ook nog eens wordt aangevallen door een kruising tussen een eekhoorn en een wolf. Goku moet alle zeilen bijzetten om deze wezens te weerstaan. Ze zijn verdomd sterk voor karakters die eigenlijk alleen maar als kanonnenvoer dienen.

Makkelijker en moeilijker…

Twee gedachten over DragonballZ. Aan de ene kant zijn zoals gezegd de tussenmannetjes echt veel te strek. In het begin heb je nog niet zoveel power, en zijn die beestjes echt vervelend. Later wordt dat makkelijker, omdat Goku dan sterker is, maar spelletjes horen juist makkelijk te beginnen, en dan moeilijk te worden. Toch zullen de fans wel blij zijn met dit spel die verder de geest van de serie aardig weergeeft. Na Radditz zullen Vegeta en Frieza namelijk nog volgen.