Muziek / Concert

Wat is waar…?

recensie: Het Goede Doel live

.

~

Het Goede Doel, Nederlandstalige popgroep uit Utrecht rond Henk en Henk. Henk Westbroek, zanger, praatjesmaker op radio 3FM, Leefbaar Nederland politicus en horecaondernemer, neemt het schrijven van de teksten voor zijn rekening. De meningen zijn sterk verdeeld over deze presentator van de populaire radio 3FM “kennisquiz” Wat Is Waar…?. Velen struikelen over zijn ‘opvallende’ stemgeluid. De luisteraar moet bovendien irritant lang wachten op het volgende nummer. De goede man mag zichzelf graag horen praten, is een veelgehoord punt van kritiek. Om nog maar te zwijgen over zijn politieke vrienden. Maar over zijn kwaliteiten als tekstschrijver is iedereen het eens. Zijn eerlijke, oprechte en gevoelige teksten over serieuze onderwerpen, bijvoorbeeld in het nummer Vriendschap, doen het vrijwel altijd goed. Zijn songteksten over minder serieuze onderwerpen pakken echter nog veel beter uit. Wat te denken van geniale zinswendingen als “Sinterklaas, wie kent hem niet?” of “Ik kan maar beter zwijgen”.

Flitsend uiterlijk

De onzinnige lyrics van Henk Westbroek maken Het Goede Doel tot een regelrechte hitmachine. Tussen het verschijnen van debuutalbum België (1982) en het opstappen van Westbroek in 1991 ten bate van zijn solocarrière, weet de Utrechtse popgroep maar liefst elf hits te scoren. Een prestatie die natuurlijk ook op naam komt te staan van componist Henk Temming. Zijn zeer aanstekelijke, sterk op dans gerichte muziek doet denken aan Doe Maar en Toontje Lager. Deze drie groepen beheersen gedurende de jaren ’80 de Nederlandse hitlijsten, binnen het genre “gladde discoplaten”, een genre waarin grappige teksten en “beats” centraal staan, maar waarin een flitsend uiterlijk nog belangrijker is. Opvallende albumhoezen, spectaculaire lichtshows, snelle kapsels en “modieuze” kleding lijken belangrijker dan de muziek. Hierin onderscheidt Het Goede Doel zich echter van andere Nederlandse Duran Duran-imitaties. De heren Westbroek en Temming moeten het duidelijk van hun muzikale kwaliteiten hebben…

Hoera, 10 jaar gescheiden

Op 20 december 2001 gaf Het Goede Doel een eenmalig reünieconcert in de Heineken Music Hall in Amsterdam. Ter gelegenheid van – geloof het of niet – het tienjarig jubileum van het uitvallen van de groep. Onder het motto “10 jaar gelukkig uit elkaar” kwamen Henk en Henk weer bijeen. Natuurlijk ter promotie van de onlangs verschenen 4-dubbele-verzamelaar Geef De Mensen Wat Ze Willen. En dat verwachtte men vanavond te krijgen. Maar liefst 79 keiharde guldens (excl. servicekosten) moesten worden neergelegd voor dit heugelijk samenkomen, maar desondanks was de concertzaal “met de beste akoestiek van Europa” compleet uitverkocht.

Heupwiegende bewegingen

Henk Westbroek en Henk Temming hadden duidelijk zin in dit gelegenheidsoptreden. Met gepaste trots werd het ene na het andere prachtnummer ingezet; natuurlijk na een minutenlange introductie door ras-DJ Henk Westbroek. Het Amsterdamse publiek dacht hier echter anders over. Men reageerde nauwelijks – in veel gevallen zelfs helemaal niet – op onbekend materiaal. De talloze toehoorders waren duidelijk gekomen om overbekende hits als België en Vriendschap te horen, en wilden niet verveeld worden met minder bekende nummers. Terwijl deze – naar mijn mening – absoluut niet onderdoen voor het eerdere werk van Het Goede Doel. De klassieke tweedeling tussen de ware die hards, die voor het podium compleet uit hun dak gaan, en de meer afwachtende concertbezoekers achteraan, leek vanavond geheel verdwenen. Tijdens de minder bekende nummers heb ik werkelijk niemand op een heupwiegende beweging kunnen betrappen, terwijl bij de succeshits iedereen los ging. Voordeel: ook vooraan volop tijd om bier te kopen. Nadeel: totaal geen sfeer in de Heineken Music Hall. Beetje jammer, Amsterdam! Dat verdienen Henk en Henk echt niet.

Feestdagen

Het Goede Doel bevestigt door middel van een gedegen, tot in de puntjes verzorgde – bijna gladde – en bovenal zeer energieke show nog volop mee te (kunnen) draaien in de Nederlandse popscene. Een optreden dat onomstotelijk bewijst dat de verzamelaar Geef De Mensen Wat Ze Willen een prima aankoop is.

Muziek / Album

Travis – The Invisible Band

recensie: The Invisible Band

.

~

Het jaar 2001 is zonder twijfel het jaar van de Schotse Britpopsensatie Travis, de in 1990 te Glasgow opgerichte popformatie rond zanger Francis Healy, gitarist Andrew Dunlop, bassist Douglas Payne en drummer Neil Primrose.
Na het verschijnen van de – in eigen beheer uitgegeven – EP All I Wanna Do Is Rock (1996), tekent Travis een contract bij Sony Music. Al snel volgt debuutalbum Good Feeling (1997) dat een viertal bescheiden Britse Top 40 hitjes oplevert. De band krijgt de nodige airplay op de Engelse radio, mede door hun vriendelijke en zachtaardige sound en voorkomen. Met het album The Man Who (2000) breekt Travis definitief door. De aanstekelijke successingle Why Does It Always Rain On Me? bezorgt The Man Who een eerste plaats in de Britse albumlijsten. Het wordt zelfs – met inmiddels 2,5 miljoen verkochte exemplaren – het bestverkopende album van het jaar 2000. En passant worden er ook nog even twee Brit Awards gewonnen: beste album 2001 en beste groep 2001.

Internationale doorbraak

En toen was daar opeens The Invisible Band (2001), de vierde release van Healy en consorten. De eerste single afkomstig van het album, het luchtige en zomerse Sing, kondigt de internationale doorbraak voor Travis aan. Het nummer wordt wereldwijd een regelrechte hit, mede door een zeer humoristische videoclip. Met de successingle Sing, een geniaal visitekaartje, laat Travis zien waartoe het in staat is. De band heeft het maken van prachtige popliedjes tot een ware kunst verheven. Stuk voor stuk mooie, melodieuze en rustieke “post-Britpop” luisterliedjes. De vergelijking met Coldplay, de Britse formatie achter het succesalbum Parachutes en daarvan afkomstige singles als Trouble, Shiver en Don’t Panic, dringt zich hiermee op.

Sing, Side, Safe

~

Maar The Invisible Band (de titel is ontleend aan de term The Invisible Hand van de achttiende-eeuwse econoom Adam Smith) heeft meer voor u in petto. Wat te denken van de opzwepende release Side? Evenals Sing een doorslaand verkoopsucces. En ook het nummer Flowers In The Window mocht het proberen als single. En? Ja hoor! Wederom een geslaagde poging. Nummers die aantonen dat Travis in korte tijd is uitgegroeid tot een band van formaat, een internationale ‘priority act’. Ook het nummer Safe verdient een afzonderlijke vermelding. Past niet alleen leuk in het rijtje Sing, Side, Safe, maar zou het ook erg goed doen in de vaderlandse hitlijst.

Het album van 2001

The Invisible Band wordt alom gezien als het album van het jaar 2001. Terecht? Ergens wel. Het jaar 2001 is – naar mijn mening – het jaar van de “return” van de Hoornse popformatie Johan, met hun album Pergola. En natuurlijk het jaar van George Harrison. Maar toch staat Travis in mijn album top 3 van 2001. Al was het alleen maar omdat de Britpopsensatie van dit moment niet uit Engeland, maar uit Schotland komt.

8WEEKLY

Schaamkaart

Artikel:

.

~

Couturier Frans Molenaar gaat geen prettige kerst tegemoet. Hij ontvangt steeds enveloppen met daarin kerstkaarten en schaamhaar. Op de kaarten staat een naakte vrouw met een speciaal plekje om het schaamhaar op te plakken. Molenaar kan op elke kaart de boodschap van Bont voor Dieren lezen: “als u zo nodig de vacht van een ander wil gebruiken, helpen we u graag een handje.” Bont voor Dieren zit achter Molenaar aan omdat hij in zijn creaties gebruik maakt van bont.

In totaal zijn er 30.000 kaarten gedrukt. Op de kaart staat het zakelijke adres van Frans Molenaar voorgedrukt. Molenaar schrikt zich elke keer rot en durft nauwelijks nog een envelop te openen, zo meldt zijn secretaresse in Het Belang van Limburg. Een woordvoerder van Bont voor Dieren is erg blij met de vele reacties op de campagne. “Mensen vragen ons steeds of ze ook okselhaar mogen gebruiken of dat ze hun kat mogen kammen. Dat kan, zolang het bont is, kunnen mensen opplakken wat ze willen.”

Ook een kaartje aan Molenaar sturen? Je kunt de kaarten bestellen via de website van Bont voor Dieren.

Film / Achtergrond
special:

Lord of the Hypes

Je moet wel een Tibetaanse godsdienstwaanzinnige in diepe meditatie zijn om niet door te hebben dat Lord of the Rings nu draait. Qua exposure overstijgt Lord of the Rings succesfilms als Harry Potter of Star Wars. Of de uiteindelijke verkoopcijfers Harry Potter gaan overvleugelen wachten we nog even af, maar duidelijk is dat het fenomeen van de gehypte film groter is dan ooit tevoren. En nu al horen we over beide films de eerste criticasters al schreeuwen over verkeerde casting van favoriete hoofdpersonen, en zeuren over het weglaten van details.

~

Fokke en Sukke probeerden al eens in een aantal hilarische cartoons Harry Potter Cock ringen (voor uw eigen toverstafje) aan de man te brengen. Studenten doen op internet quizspelletjes om te zien op welk karakter uit Lord of the Rings ze lijken. Door uitgekiende marketingstrategieën zijn de films nu al instant successen. Maar betekent succes ook direct een goede film? Harry Potter brak in zijn openingsweekend het ene record na het andere. De recensies waren overwegend positief, maar niet lyrisch. Gewoon een leuke film die en passant nog even de best bekeken film aller tijden wordt.

Die-hards

Het meest irritante aan de hype van Lord of the Rings is echter niet de enorme exposure van de film. Nee, het meest vervelende zijn al die vervelende die-hardfans die het boek vanaf hun tiende al honderd keer hebben gelezen. Hoe een regisseur Lord of the Rings ook in beeld zal brengen, hij zal het nooit goed doen. Natuurlijk wordt een boekverfilming afgerekend op authenticiteit naar het oorspronkelijke verhaal. Tenslotte heb ik me daar zelf als recensent vaak genoeg schuldig aan gemaakt (High Fidelity, Ik ook van jou). Maar je moet ook rekening houden met het feit dat een film maar ander-half tot drie uur kan duren. Niet alle details uit een boek, en zeker niet alle details uit Lord of the Rings, kunnen netjes in een film verwerkt worden. Daarom moet een filmmaker soms schrappen en herschrijven, en dat zal tot in het einde der tijden tot veel kritiek leiden.

Verder heb je dan nog het eeuwige gezeur van hoe decors en karakters er in de film uitzien. Natuurlijk zal niet iedereen het eens zijn met Elijah Wood als Frodo. Hoe kan het ook anders? Het is een beetje als het Nederlands elftal. Nederland kent 16.000.000 potentiële bondscoaches met allemaal hun eigen mening. De eigenlijke bondscoach kan niet iedereen het naar de zin maken, en heeft uiteindelijk een eigen visie. De regisseur van Lord of the Rings zag het boek zoals het nu is. Wie het anders ziet, heeft pech gehad (en nu eenmaal geen paar 100 miljoen dollar om zijn versie van Lord of the Rings te maken).

Ernstig overschat

Nu ga ik dan ook iets zeggen dat velen ontzettend pijn zal doen. Als je niet het geduld hebt om een mening uit te horen, dan zou ik de volgende zin maar niet lezen. LORD OF THE RINGS IS ERNSTIG OVERSCHAT DOOR EEN GROTE SCHARE VAN MENSEN!!! Waarom? Ten eerste om het feit dat sommige fans met het boek lopen te gooien alsof het de bijbel zelf is. Sommigen heb ik zelf horen beweren dat het hier om literatuur gaat. Ze zien zichzelf als absolute autoriteit op Tolkien gebied. Wie het boek niet heeft gelezen, of het niet om door te komen vond kan bij hen slechts op minachting rekenen. Wat een totale onzin. Lord of the Rings is een fenomenaal geschreven avonturen/fantasyverhaal, voor wie er van houdt. Meningen verschillen nu eenmaal, en ik vond de eerste tachtig bladzijden de meest saaie uren van mijn leven. Nu de film uit is krijg ik toch de kans om het verhaal helemaal mee te krijgen, en misschien stimuleert me dat om het nog eens te proberen. Is daar iets mis mee? Verder stoor ik me aan het feit dat je van die fans hebt die de film al bij voorbaat afkeuren, maar stiekem toch drie keer gaan kijken. Dat moeten wel ontzettende zelfkwellers zijn.

Tenslotte wil nu ineens iedereen het boek gelezen hebben door de slim opgezette hype. Elke boekwinkel puilt uit met Tolkienboekjes. Zelfs zijn boeken die niet zijn verfilmd gaan als warme broodjes over de toonbank. Het fenomeen van Lord of the Rings bestaat al decennia, en heeft alleen maar een extra boost gekregen door de films. De hype die nu heerst zal net als Masters of the Universe (dat waren nog eens tijden), Pokemon, the A-Team en Star Wars vanzelf weer terug keren tot normale proporties. Over een aantal jaar is Lord of the Rings weer gewoon een spannend boek wat door breed publiek gelezen wordt, en door een schare fans verafgood. En mensen die niet het boek hebben gelezen, laat je door de die hards niks wijsmaken, ga gewoon lekker kijken. Het is geen schande om Lord of the Rings niet gelezen te hebben.

8WEEKLY

Time to Burn

Artikel:

.

Deze kersteditie van 8WEEKLY die ik er voor één keertje een schepje bovenop. Ik post hier 3×3 goede servers in 3 catogarieën. Hier moet ik bij zeggen dat ik niet kan garanderen dat ze altijd online zijn of dat ze altijd even snel zijn. Wees er bij de ISO’s vlot bij, die blijven de laatste tijd niet lang staan.

SERVERS

ISO’s
Rip’s
MP3
134.126.21.27
209.10.239.251
211.171.245.180
207.212.135.183
216.115.239.47
192.38.39.55
129.125.101.105
12.61.50.201
207.0.241.222

Mensen, ik wens jullie veel speelplezier en ik hoop dat jullie je nu niet meer vervelen in de vakantie.

Patrick

8WEEKLY

Eters ondervraagd door hun borden

Artikel:

.

Een Amerikaans bedrijf heeft borden ontwikkeld die de conversatie levendig moeten houden tijdens een etentje. Wie zijn bordje leeg eet vindt onder zijn karbonaadje vragen als ‘voor welk familielid vlucht jij?’ en ‘waar ben jij ooit verschrikkelijk voor gestraft?’

Ja en nee-vragen stellen de borden niet, want de conversatie moet natuurlijk wel op gang komen.

8WEEKLY

Reuzencracker

Artikel:

.

~

Dat ze in Engeland elk jaar christmas crackers laten knallen wisten we al.
Dat ze daar kunnen overdrijven en een cracker van 207 foot (63,09 meter) bouwen, weten we nu ook. Het reusachtige ding is sinds 20 december officieel wereldrecordhouder grootste christmas cracker. Twee teams van elk veertig man moesten eraan te pas komen om de cracker uit elkaar te trekken. Leden van de plaatselijke rugbyclub leenden hun spierkracht om het gevaarte uit elkaar te trekken. De cracker bestond uit hout en meer dan 800 meter karton.

In 1999 verhuisde het wereldrecord van thuisbasis Engeland naar Australië, waar het toenmalige record van 42 meter werd verpulverd door de Aussies, die een cracker van 55 meter knutselden. Moya Winter organiseerde de Britse recordpoging en was blij. “Het was een bijzondere dag en we hebben ook veel geld opgehaald voor goede doelen.”

Winter weet echter niet wat de toekomst zal brengen: “Ik heb geen idee waar en of dit nog ooit ophoudt.”

Film / Films

Serendipity

recensie: Serendipity

.

~

An affair to remember…

Sara schrijft haar naam en telefoonnummer in een boek (Liefde in tijden van Cholera). Als Jonathan dat boek ooit terugvindt bij een tweedehands boekenwinkel, dan is het kennelijk voorbestemd dat de twee samen moeten zijn. Jonathan schrijft zijn naam op een biljet van vijf dollar. Als Sara dat biljet ooit te pakken krijgt, kan zij Jonathan bellen. De twee gaan elk hun eigen weg in, en zagen elkaar tot op heden niet meer weer. Beiden hebben ze een mooie herinnering aan een perfecte avond.

~

Het is een jaar of zeven later, en Jonathan gaat trouwen met zijn vriendinnetje. Toch kan hij de herinnering aan Sara niet kwijtraken. Hij moet haar gewoon zien en gaat drie dagen voor zijn huwelijk op zoek naar haar. Sara op haar beurt staat op het punt te trouwen met een man die eigenlijk alleen voor zijn muzikale carrière leeft. Sara heeft enorme twijfels, en ze besluit Jonathan te gaan zoeken.

Gewoon het einde verklappen

De ervaren filmkenner weet natuurlijk al wat de rest van het plot in gaat houden. Veel bijna-ontmoetingen, toevalligheden, twijfels: alle doorsnee mogelijkheden van het romantische genre worden ongegeneerd uitgebuit. Cusack speelt net als in America’s Sweethearts wat op de automatische piloot, en ook Beckinsale zal zeker geen Oscar winnen. Wel leuk is Eugene Levy (American Pie, oftewel Jim’s Dad) als verkoper.
Serendipity zal nergens ook maar een beetje verrassend uit de hoek komen. Ik kan het einde eigenlijk gewoon paginagroot uit gaan schreeuwen: ZE KRIJGEN ELKAAR!!! Geen mens ter wereld zal daar voor hij/zij de film gaat zien over twijfelen. Wat maakt dit soort films dan aantrekkelijk voor mensen? Het is makkelijk, het loopt op zeker goed af, en past wellicht bij de kerstdagen.

Film / Films

The Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring

recensie: The Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring

.

~

Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat de film niet als film te beoordelen is. Het is tenslotte een film, maar wat voor één! Om te beginnen is de film een visuele triomf. Aan elk beeldje van de film is te zien hoeveel tijd en liefde regisseur Peter Jackson en zijn team van ontwerpers, kunstenaars en vaklieden in de kleinste details hebben gestopt. De visuele effecten lopen naadloos over in de sets en landschappen en de acteurs zijn niet alleen perfect gekozen voor hun rol, de meesten zijn eenvoudigweg het personage dat ze spelen.

~

Tot zover niets nieuws, want het voorgaande heb je in alle recensies al kunnen lezen. Maar de film is niet perfect. Van kleine momenten waarin ik dacht: “dat had ik anders gedaan” (met als duidelijkste voorbeeld de scènes in het elfenkoninkrijk Lothlorien) tot grotere, meer structurele problemen is The Fellowship of the Ring niet het vlekkeloze meesterwerk waar de meeste fans op hadden gehoopt.
De – overigens bloedmooie – soundtrack van Howard Shore wordt in de film te veel gebruikt waardoor er op den duur een overkill ontstaat. Vrijwel elke regel dialoog is voorzien van muziek, en de momenten waarop het stil is voelen aan als pauzes tussen twee CD-tracks.

Een ander probleem is het tempo van de film. De meeste scènes volgen elkaar in sneltreinvaart op waardoor er te weinig tijd wordt genomen voor de relaties tussen verschillende personages. Degenen die daar het meest onder te lijden hebben, zijn de hobbits Pippin en Merry en het tweetal Legolas en Gimli. Maar dit zal in volgende twee delen vast opgelost worden, aangezien deze personages nog een grote rol zullen spelen in het verloop van de rest van het verhaal.

~

Het al eerder genoemde Lothlorien, in het boek een magisch rustpunt waar de leden van de Fellowship hun emotionele batterijen op kunnen laden, krijgt hier krap aan tien minuten toebedeeld en voegt voor de kijker die het boek niet heeft gelezen weinig toe aan de plot. Maar The Fellowship of the Ring wordt evenwel naar het einde toe steeds beter en is op sommige punten verrassend emotioneel.

De klok is weer begonnen met aftellen; nog drie maanden voor we de eerste trailers van deel twee, The Two Towers, kunnen verwachten, nog twaalf maanden voordat we kunnen zien hoe het verder gaat met onze helden.

Muziek / Album

Dido – No Angel

recensie: No Angel (Repackage)

.

Iedereen kent No Angel van Dido uiteraard al. De zangeres trad opeens naar voren als de vrouw die Stan van Eminem zo mooi maakte. Toen ze daarna de cd No Angel uitbracht, kreeg deze onmiddellijk veel aandacht en scoorde Dido hits als Here With Me en Thank You. De laatste tijd hoorden we minder van haar, maar nu is No Angel in een zogenaamde repackage opnieuw uitgebracht, wat inhoudt dat aan de originele cd een extra cd’tje is geplakt met een nieuw nummer, vier remixes, een videoclip en twee nummers in een live registratie.

De vier remixes zijn eveneens zeer de moeite waard. De eerste, een Lukas Burton bewerking van Here With Me, is de meest bekende. Deze is regelmatig op de radio gedraaid. Het is geen opvallende remix die met heel veel beats het nummer door elkaar gooit. Lukas Burton is dicht in de buurt van het origineel gebleven. Hij heeft alleen een aantal andere accenten in de muziek gelegd, waardoor de remix mijns inziens nét iets mooier is dan het origineel.

De tweede remix op de bonus-cd is Thank You. Deze dikke negen minuten durende Deep dish remix is heel iets anders dan wat we kennen van Dido. Het mooie liedje is omgetoverd tot een allerlekkerst dance nummer, waarop in menig disco enthousiast gedanst kan worden. De mix begint met lekkere beats, waarbij je soms het gevoel hebt dat hier jongens van de Prodigy of Underworld achter hun computer zijn gekropen. Stukjes zang van Thank You vormen soms een een beetje zweverig intermezzo, om daarna door te gaan op de harde beats. Tegen het einde van het nummer komen er wat jungle-invloeden bij kijken, wat het muzikaal gezien niet alleen lekkerder maar ook meer interessant maakt. Dubfire & Sharam zijn verantwoordelijk voor dit stukje werk, dat niet lang genoeg kan duren. Heerlijk!

Jammer genoeg stokt het dan even bij de derde remix. Hier is MJ Cole aan het werk gezet om Hunter te bewerken. Hij heeft er een breakbeatnummer van gemaakt, dat het net niet doet bij mij. Muzikaal gezien klinkt het bijzonder aardig, alleen heb ik het gevoel dat de zang van Dido te veel in dienst van het nummer is gesteld, waardoor het er net niet lekker uit komt. De remix is niet slecht of vervelend, maar valt wel in het niet bij het voorgaande.

Als afsluiter hebben Rollo en Sister Bliss van Faithless Take My Hand onder handen genomen. Rollo is de broer van Dido en heeft ook al veel productiewerk gedaan op de originele editie van No Angel. Alles dat Faithless aanraakt, verandert over het algemeen in goud, dus is ook dit nummer helemaal niet gek. Het kan echter niet tippen aan de mix van Thank You. In het begin klinkt deze versie van Take My Hand inderdaad erg op een nummer van Faithless en ook tegen het einde komt dat gevoel weer terug. Het lijkt er echter op dat ze een beetje moeite hadden om het nummer van Dido een plaats te geven in hun eigen lekkere werk.

Te veel video en te weinig live

En dan staat er nog het videowerk op de bonus-cd: de videoclip van Hunter en All You Want en Honestly OK in een live-uitvoering. De clip van Hunter is gewoon de clip die we allemaal op MTV en TMF hebben kunnen zien en voegt dus weinig toe. Tenzij je zo’n grote fan bent dat je de clip ook graag thuis wilt spelen, maar na drie keer heb je het echt wel gezien.

Datzelfde probleem hebben de twee live-registraties ook. Het is leuk dat er livenummers op staan, maar je kunt ze alleen maar op je computer met de live beelden erbij afspelen. En dat doe je dan weer niet zo snel. Het is wel aardig te zien dat Dido met een grote en goede band op het podium staat en dat ze ook live goed in staat is om haar nummers overtuigend te brengen. Maar de toegevoegde waarde is toch maar beperkt. Te meer daar de kwaliteit van de videobeelden van de twee live nummers ook niet overweldigend is. Het is aardig dat ze het er bij hebben gedaan, maar ik had liever gezien dat de ruimte die de filmpjes in beslag nemen was gewijd aan livenummers, die je gewoon in je cd-speler kunt afspelen.

Op zich vind ik het redelijk goedkoop om zo voor de feestdagen een oude cd met een aantal nieuwe dingetjes uit te brengen. En hoewel ik wel degelijk vind dat er op deze repackage van No Angel een aantal hele mooie dingen staan, komt het allemaal toch een beetje te karig op me over. Ik had liever gezien dat de video’s er niet op hadden gestaan en dat er meer ruimte voor live nummers was ingeruimd. Maar ach; mocht je Dido wel leuk vinden en No angel nog niet hebben, besteed de platenbonnen die je van de kerstman krijgt dan gerust aan deze versie. Een miskoop is het geenszins.