Hans Hof stopt gezamenlijke arbeid

recensie: Hans Hof Ensemble - Wordt aan gewerkt!

.

In Wordt aan gewerkt! gaan Andrea Boll en Andreas Denk elkaar en het decor uitbundig te lijf. De voorstelling zit vol spannende momenten waarin een houten huis op rigoureuze wijze wordt verbouwd. Ook ontbreekt het niet aan de nodige hilarische momenten. Kortom: een prachtige, chaotische voorstelling. Precies zoals je gewend bent van Hans Hof! Het is spijtig dat het de laatste voorstelling is in de huidige samenstelling.

Hans Hof

~

De spanning is te snijden: de balken uit het houten decor die ze dikwijls overgooien en de energieke dans van Andrea Boll en Andreas Denk gaan telkens net goed samen. Een timing waar je u tegen zegt. Als ze aan het einde van de voorstelling dan eindelijk uitgeraasd in hun onderkomen zitten, hoop je dat ze hun onderkomen hebben gevonden. De plant staat in het midden, ze zitten aan tafel, de wanhoop en arbeid lijkt voor een moment verdwenen. Maar dan valt heftiger dan voorheen het decor uit elkaar. Planken komen naar beneden, houten platen vallen naast de dansers op de grond. De nodige symboliek ontbreekt hier niet. Verbeelden de Hans Hoffers hun samenwerking? Na eindeloze pogingen wordt er niet meer gewerkt. Hoe hard ze ook proberen, iedereen is moe, het huis is in elkaar gestort.

Andrea Boll en Andreas Denk bouwen in een paar seconden hun eigen houten huis en eenmaal daar beland gaat het licht uit. Ze hebben hun eigen onderkomen gevonden. Het is dit impliciete afscheid dat je pakt. Een oprecht moment dat wordt gedeeld met een helaas klein publiek in de stadsschouwburg.

Wordt aan gewerkt! Is nog te zien tot en met 1 maart 2008

Klik hier voor meer informatie.