Cherry Falls

recensie: Cherry Falls

.

Je vraagt je bijna af hoe de regisseur van Romper Stomper en Metal Skin in godsnaam interesse kan hebben voor een film als Cherry Falls. Wright die met Cherry Falls zijn eerste Amerikaanse film maakte, komt met een teen slasher comedy van laag allooi aankakken. De regisseur weet er nog een aardige aan draai te geven: “There is enough idiosyncrasy and madness in this script to pique your interest, and that kept happening throughout.” Daar heeft hij een punt, de film is absoluut absurd en zo ontzettend pretentieloos dat felle kritiek leveren hier niet op zijn plaats lijkt te zijn.

In het rustige plaatsje Cherry Falls lijkt alles zijn gangetje te gaan. Wanneer er plotseling tieners vermoord worden is het hele plaatsje in rep en roer. Pas bij het derde slachtoffer wordt het motief zichtbaar. De moordenaar heeft het gemunt op maagden! Als er dan ook nog eens een vierde slachtoffer valt, is iedere maagdelijke tiener doodsbang. Het is er nu op of eronder!

Hiermee komen we natuurlijk er niet achter wie nou eigenlijk de moordenaar is. Jody, zelf een maagd, heeft de romantiek hoog in het vaandel. Zij is niet van plan om zo maar te gaan neuken met de eerste de beste bangerik. Ze besluit dan ook zelf om de moordenaar op te sporen.

Met messen, bloed, bange geile tieners en wat flauwe humor worden we op een bijzondere rare manier vermaakt. Eigenlijk deugt er helemaal niet aan de film, maar dat maakt uiteindelijk niets meer uit. Het is een film die je graag wilt vergeten, maar aangezien alles zo dom en slecht is, vergeten we Cherry Falls niet. Of dit een compliment is weet ik niet, maar we zullen ermee moeten leren leven.